Besviken - men ger inte upp

Inte en enda av eleverna i min kurs har ännu varit inne och ploggat. Suck. Men som lärare är man van. Det är bara att bryta ihop och komma igen...
  
Nä, nu ska jag inte överdriva. Den här inledningen vara bara ett misslyckat försök att vara lustig. Vi har ju nyss startat den här plugg-bloggen, och vi är inne på allra första förberedande stadiet. Idag är det tisdag, och i morgon ska gänget i Mp2 tk jobba extra med att sammaställa ett reportage/kollage/väggtidning om alla medie-tvåornas läger på Segolstorp (ligger strax norr om Mariestad vid Väner-stranden) i förra veckan. De är just nu fullt sysselsatta med att tänka på annat än att plogga. Hoppas jag. Tror jag. Är jag övertygad om.

Mp2 tk är nämligen ett bra gäng. De tar tag i saker och sätter igång så det ryker. Återstår bara att se om det blir resultat också. Hoppas jag. Tror jag. Är jag övertygad om.  

Det finns inget värre än lärare som inte tror på sina elever. Hur ska de i så fall kunna tro på sig själva?

Jag tror. Jag är övertygad. Jag vet. Jag bara larvar mig när jag säger att jag hoppas.

Tchr 080923

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0