Här ska vi plogga = plugga+blogga

HEJ!


Det här är ett ställe där du kan följa vad som händer hos
klass Mp2 tk på Västerhöjdsgymnasiet i Skövde. Vi har just
börjat blogga. Det är ett inslag i undervisningen i en ämne
som heter Textkommunikation.  Där är det meningen att
eleverna ska lära sig hantera alla olika former av texter. 
  
Först och främst handlar det förstås om texter
med journalistiskt stuk - nyhetsartiklar och reportage -
men det ska också handla om information och reklam.
Så småningom kommer det också att bli poesi och skön-
litteratur, när texteleverna kommer upp i B- och C-kurserna.
Så här i början ska det vara enkelt - nyheter och reklam.
För det är väl enkelt satt skriva nyheter - eller?

Välkommen till vår blogg!

Nu sitter jag här och väntar på att mina elever ska få ändan
ur vagnen och börja skriva något de också.
Jag heter Kjell Åberg och är lärare i Textkommunikation.

Maila mig gärna!  [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0